Щодо позиції України під час участі в міжнародних заходах

66

Під час участі в міжнародних заходах дотримуватись положень Конституції України та законів України, актів Президента України (стратегій зовнішньополітичної діяльності України, національної, економічної, інформаційної безпеки України тощо), Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України; основних засад зовнішньої політики України; міжнародних договорів, учасницею яких є Україна, виходячи з інтересів України та основоположних норм і принципів національного законодавства.

Звертати увагу, що Генеральна Асамблея ООН підтвердила відданість суверенітету, незалежності, єдності та територіальній цілісності України в межах її міжнародно визнаних кордонів та територіальних вод.

Наголошувати на незмінності стратегічного курсу України на набуття повноправного членства в ЄС та НАТО.

Підкреслювати, що триваюча збройна агресія Російської Федерації проти України є порушенням Статуту ООН, а її військове вторгнення на суверенну територію України із застосуванням сили проти України та подальші погрози є нічим іншим, як агресивною війною проти нашої держави.

Упереджувати, не допускати та блокувати можливі кроки російської або будь-якої іншої сторони, спрямовані на легітимізацію спроби анексії Російською Федерацією тимчасово окупованих РФ частин території України і прийняття рішень, що можуть інтерпретуватися як пряме або непряме визнання будь-якої зміни статусу цих територій України.

Враховувати і за необхідності активно використовувати положення резолюцій Генеральної Асамблеї ООН 68/262 «Територіальна цілісність України», 71/205, 72/190, 73/263, 74/168, 75/192, 76/179, 77/229 «Ситуація з правами людини в тимчасово окупованих Автономній Республіці Крим та місті Севастополі (Україна)», 73/194, 74/17, 75/29, 76/70 «Проблема мілітаризації Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, Україна, а також частин Чорного та Азовського морів», 11/1 від 2 березня 2022 року «Агресія проти України», 11/2 від 24 березня 2022 року «Гуманітарні наслідки агресії проти України», 11/4 від 12 жовтня 2022 року «Територіальна цілісність України: захист принципів Статуту ООН», 11/5 від  14 листопада 2022 року «Сприяння здійсненню правового захисту і забезпечення відшкодування шкоди у зв’язку з агресією проти України», 11/6 від 23 лютого 2023 року «Принципи Статуту ООН, що лежать в основі всеохоплюючого, справедливого та сталого миру в Україні», 78/221 від 19 грудня 2023 року «Ситуація з правами людини на тимчасово окупованих територіях України, включаючи Автономну Республіку Крим та місто Севастополь», 78/316 від 11 липня 2024 року «Безпека та захищеність ядерних об’єктів України, включаючи Запорізьку АЕС».

Використовувати під час виступів, у документах, повідомленнях, публікаціях, інформаційних матеріалах та доповідях, а також наполягати на використанні в офіційних документах, повідомленнях, публікаціях, інформаційних матеріалах та доповідях, у тому числі щодо відповідних статистичних даних, які стосуються Російської Федерації або були надані Російською Федерацією, а також які розміщуються та використовуються на офіційних інтернет-ресурсах держав-партнерів і міжнародних організацій таких формулювань:

– «агресивна війна Росії проти України» / «Russia’s war of aggression against Ukraine» під час згадування триваючої збройної агресії Російської Федерації проти України, починаючи з 2014 року і по цей час;

– «повномасштабне військове вторгнення Росії в Україну» / «Russia’s full-scale military invasion of Ukraine» для позначення факту нападу 24 лютого 2022 року та триваючого після цього періоду агресивної війни РФ проти України;

– «тимчасово окуповані території України / «temporarily occupied territories of Ukraine» та «спроба анексії» / «attempt of annexation»  під час згадування тимчасово окупованих РФ Автономної Республіки Крим, міста Севастополя і частин Донецької, Запорізької, Луганської та Херсонської областей України та спроб РФ включити тимчасово окуповані території України до свого складу;

– «окупаційна адміністрація Російської Федерації» / «occupying administration of the Russian Federation» під час згадування структур Російської Федерації та їх представників,які функціонують у межах тимчасово окупованої території України та підконтрольні Російській Федерації;

– «відновлення територіальної цілісності України в межах міжнародно визнаних кордонів, включно з територіальними водами» / «restoration of the territorial integrity of Ukraine in the internationally recognized borders, including the territorial waters» під час згадування відновлення територіальної цілісності України, наголошуючи, що питання територіальної цілісності не може бути предметом для переговорів і компромісів;

– формулювання «всеохоплюючий, справедливий та сталий мир для України» / «comprehensive, just and lasting peace for Ukraine» при обговоренні питання завершення російської агресивної війни, наголошуючи, що мир має базуватися на повазі до міжнародного права загалом та Статуту ООН зокрема, включно з повагою до територіальної цілісності України в межах міжнародно визнаних кордонів 1991 року, включно з територіальними водами;

– формулювання «Формула миру Президента України Володимира Зеленського» або «Українська Формула миру» / «Peace Formula of President of Ukraine Volodymyr Zelenskyy» або «Ukrainian Peace Formula»;

– формулювання «План перемоги України» / «Victory Plan of Ukraine».

Наголошувати на необхідності звільнення усіх українських громадян, які утримуються в Росії та на тимчасово окупованих територіях України, зокрема в АР Крим: військовополонених, інтернованих, цивільних, примусово переміщених і депортованих осіб, включаючи дітей.

У разі участі у міжнародному заході у складі офіційних делегацій Російської Федерації представників окупаційної адміністрації РФ звертатись до організаторів заходу з вимогою блокувати їх участь.

У разі виявлення фактів демонстрації картографічної та іншої символіки (мап, схем, прапорів, брендів тощо), на яких тимчасово окуповані території України зображені як частина Російської Федерації, запобігати такій демонстрації, вимагати від організаторів заходу прибрати зазначену символіку як таку, що суперечить резолюціям Генеральної Асамблеї ООН.

У разі виявлення фактів подання статистичної інформації від Російської Федерації або будь-якої іншої сторони, до якої включена статистика щодо тимчасово окупованих територій України, без використання стосовно тимчасово окупованих територій будь-якого іншого формулювання, аніж це передбачено згаданими резолюціями Генеральної Асамблеї ООН, вживати таких заходів реагування:

– інформувати закордонну дипломатичну установу України в країні проведення заходу та МЗС України про ідентифіковані проблеми та вжиті, в межах компетенції, заходи з метою їхнього усунення;

– у разі, якщо документ розповсюджується в рамках установ міжнародних організацій/секретаріатів міжнародних договорів, затверджується на засіданні її керівних чи робочих (експертних) органів, – вживати заходів для блокування таких рішень;

– у разі, якщо українська сторона не в змозі запобігти такому розповсюдженню, ухваленню чи затвердженню, – виголосити заяву під час засідання або коментар за підсумками, у яких опротестувати факт оприлюднення документа, що завдає шкоди незалежності, територіальній цілісності та суверенітету України і порушує тим самим політику невизнання, запроваджену згаданими вище резолюціями Генеральної Асамблеї ООН.

Наполягати на необхідності позбавлення/зупинення членства Росії / її представників у міжнародних організаціях і їхніх допоміжних, конвенційних та виборних органах, вживаючи усіх можливих заходів для досягнення цієї мети.

Сприяти залученню міжнародної гуманітарної допомоги та фінансових ресурсів донорської спільноти для забезпечення потреб постраждалого населення України.

МЗС України